8.4.18

En helg med vännerna


Den här helgen har jag mestadels spenderat tid med mina vänner. Redan på fredagsförmiddagen hämtade jag upp Julia så for vi på lunch till After eight. Följt av ett varv på loppis, det var bara Julia som fyndade denna gång.  Därefter blev det några timmar jobb, vi lagade bland annat libanesisk mat och det blev riktigt gott. Roligt att testa nya maträtter. Efter jobbet träffade jag upp Julia (igen), Elin, Jasse och Nina vid Black sheep där vi satt några timmar och pratade om allt möjligt. Perfekt  start på helgen, med andra ord.

På lördagen friserade jag några timmar på dagen och på kvällen kom Nina, Danika och Melli hit. Vi hade planerat knytkalas & filmkväll men någon film såg vi inte, vi satt mest och pratade och åt en massa gott tills klockan två på natten! Skoj!



Idag söndag vaknade jag upp helt utan planer. David hade bestämt att han ska ta det lugnt här hemma hela dagen och jag känd mig inte riktigt taggad för det så när Elin frågade om jag kommer och skida med dem var jag inte sen att svara ja.. Så fem kilometer i skidspåret blev det. Säkert hade vi skidat längre om skidspåret skulle ha varit bättre, det var inte riktigt lätt att ta sig fram, om vi sägr som sålejs. Jag misstänker att det var sista gången jag skidade i år för snart har nog all snö smälta bort. Sorgligt men sant.

På hemvägen hämtade jag upp David så for vi på lite ärenden och sen efter Sesam special pizza från Sesam. DEN VAR SÅ GOD! rekommenderar verkligen! Jag hann dricka en halv kaffekopp, lösa lite korsord innan det var dags för en promenad med Nina och Elin. Det var ju så härligt väder idag så inne kan man ju inte sitta hela dagen (om inte man heter David förstås). I slutet på promenaden blev det en spontan kaffe vid Kaffia innan vi pallrade hemåt. Efter det har jag suttit i soffan fram tills nu och här ska jag sitta resten av kvällen och bara ta det lugnt. Skönt.

Inga kommentarer: