4.12.17

Måndag


Varje måndag börjar jag tio och det är så skönt. För mig är det ju så viktigt att få starta dagen i lugn och ro och det skulle jag verkligen inte prioritera om jag skulle börja åtta. Vilken katastrof det skulle vara att börja en ny vecka med stress. Nej fy. Idag hann jag dricka kaffe i lugn ro framför nyhetsmorgon innan jag pallrade iväg till jobbet. Jag har kanske en halv kilometer till jobbet så nå länge på förhand behöver jag inte starta. Nu i vinter uppskattar jag verkligen att bo centralt och i lägenhet men till sommaren får jag ju säkert husfeber igen.

På jobbet idag har vi bakat pepparkakor och jag fick faktiskt lite julfeelis. Jag har inte pyntat så mycket här hemma ännu, vi äger faktiskt väldigt lite julpynt. Förra året hade jag planerat att fynda julpynt efter julen men sen när julen var över så var jag inte så taggad att handla julsaker. Nu ångrar jag mig lite. Julpynt är ju så dyra strax före jul. Jag måste fara på loppis och se om jag hittar nånting där.

Efter jobbet for jag direkt till Fitness på ett Step & butt pass och vi blev verkligen pinade idag men det kändes så skönt efteråt! Gissar på extrem träningsvärk i morgon. Nu ska jag fortsätta läsa en bok jag påbörjade igår. Insåg nämligen att jag satte upp som nyårsmål att läsa minst tio böcker i år. Jag är väl inte ens uppe i fem ännu så jag får sätta nå fart på nu om jag ska hinna! heh.





Inga kommentarer: