19.11.17

Söndag


Äntligen börjar den här flunssan släppa. Jag hann vara tre dagar i jobb så fick jag feber igen. Igår var faktiskt första dagen som jag kände mig rätt så pigg och frisk och orkade göra något. Vi hade tänkt fara ut och äta igår kväll och fira vår 9 årsdag men eftersom jag fortfarande både hostar och snörvlar så bestämde vi oss för att laga mat hemma i stället. Inte så mysigt för de andra på restaurangen om de måst höra på mitt hostande.Vi lagade tre rätters middag som bestod av:


Svampsoppa toppad med knaprig bacon & örtbatong


Till huvudrätt grisinnerfilé med rotsaksfranskisar, beasås och sallad.


Efterrätten bestod av glass & dajmkross men den glömde jag att fota. Jag hade så bråttom att sluka i mig den.


Idag har jag varit på 17-års kalas och sen kom vår kompis Tony hit så lagade vi pizza och kollade film. Efteråt for jag till puben här nära på en tekopp med Nina. Vi spelade photoplay som vi alltid gjorde förr för typ 10 år sedan. Herregud tio år sedan? Jag låter så gammal. Hur som helst roligt att komma bort lite från hemmet och soffan och vara social. Jag känner mig annars riktigt utvilad och taggad för en ny vecka. Jag har en massa roligheter på jobbfronten att se framemot. Det händer mycket nu före jul! 

Inga kommentarer: