11.11.17

Hej från sjukstugan


Helgen blev inte riktigt som jag tänkte. Jag vaknade nämligen med hög feber på fredag morgon. Trist, eftersom att jag hade så mycket att se framemot. Bland annat träff med högstadiebrudarna, middag vid mammas (jepp, hon har kommit hem från sin långa utomlandsvistelse) och så var det tänkt att Nina skulle färga mitt hår idag och jag klippa hennes. Men nu blev det soffhäng istället. Jag hoppas verkligen att jag är frisk i morgon då det är farsdag.



Jag försökte komma på något positivt med att vara sjuk
 (istället för att vara bitter hela helgen) och jag kom fram till följande:


- göra ingenting. Jag har ju lite svårt att inte göra någonting alls men nu när jag är sjuk är det inget problem.

- jag får sova ut och vila upp mig. Det gör absolut ingenting fast jag sover bort hela dagen eftersom jag ändå inte kan göra något. Så skönt att vakna av mig själv utan alarm.

- jag sparar pengar. Jag har inte spenderat en endaste euro på två dagar. Dock är risken att nätshoppa större. Jag har varit inne på diverse shoppingsidor i brist på annat men har som tur inte hittat något.

- Inget smink. Huden får andas.

- otvättat hår. Jag tvättar håret alldeles för ofta men nu när jag är sjuk orkar jag inte tvätta håret. Kanske detta är en bra tidpunkt att börja avvänja håret från tvätt.

- tv-serie maraton. Jag har all tid i världen att se flera avsnitt Paradise hotel.

- glass i stora lass. Jag kan äta hur många glassar som helst utan dåligt samvete. Bästa medicinen!

- läsa. Jag har tid att läsa böcker och bloggar.




Gamla bilder på mig men bilderna beskriver ganska bra hur jag känner mig idag.

Inga kommentarer: