18.10.17

Torrevieja

Nu är jag äntligen framme i Spanien!  Jag hälsar alltså på mamma som bor här i Torrevieja några månader. Jag kom ganska sent igår natt då flyget blev försenat men annars gick resan bra. Jag fick en ny resväska av SAS då det var en spricka i min väska. Fick välja färg själv så jag valde den färggladaste. Blev annars lurad av mannen som satt bredvid mig i flyget. När jag just satt mig ner så frågade hann nått i stil med "ska du också till Paris".  Jag hann nästan få panik men så började frun skratta. Tror jag ska dra samma skämt på hemvägen åt min flyggranne! Haha.

Trots lite sömn så kom vi oss upp rätt tidigt. Känns faktiskt som att vi har hunnit göra förvånansvärt mycket idag. Efter frullen for vi iväg på morgonpromenad som blev halva-dagen-promenad. Vi gick bland annat till La mata marknaden. Där hittade jag ett par skor, två shorts och en väska. Det blev tillsammans att kosta endast 20€. Billigt! Churros köpte vi också, det är typ som munkar med varm chokladsås. SÅ GOTT. Det fick bli dagens lunch. På hemvägen stannade vi på en öl. Vädret har varit bra men när vi närmade oss lägenheten så började det regna och åska. Så istället för att sola som vi tänkt så blev det shopping vid Habaneras, ett shoppingcenter här i närheten. Därifrån köpte jag en jumpper, lite smink och en läderjacka åt David. Det blir mer shopping till helgen då vi ska till Zenia boulevard. Nu ikväll har vi haft mini hemma-spa och druckit vin och bara tagit det lungt! Här kommen en hög med bilder från idag!

Inga kommentarer: