29.10.17

Söndag


Vanligtvis brukar jag ta sovmorgon på söndagar men inte idag. Redan klockan nio plockade Nina upp mig så for vi till hennes salong för att frisera varandra. Jag färgade Nina och hon klippte mig. Om två veckor är det min tur att bli färgad och så klipper jag henne. Bättre att dela upp friseraset i två omgångar så vi hinner göra annat också på vår lediga dag. 


När jag kom hem så blev det storstädning. Jag började med min lilla walk in closet. Som inte riktigt har gått att walk in i, på en bra stund. I morgon ska jag köpa lite förvaringslådor så ser det snyggare ut och  som förhoppningsvis gör att det hålls lite längre ordning där. Jag är trött på att städa den varje vecka typ. Efter garderobsstädningen tog jag en välförtjänt paus och for till brorsans på kaffe. Efter det var jag på hugget att fortsätta igen, en maskin med kläder tvättade jag  och så tog vi tag i diskberget. huhu alltså. Än är allt inte riktigt klart men skönt att börja den kommande veckan med ett något så när städat hem.

Inga kommentarer: