23.8.17

EN PERFEKT HELG


Jag har haft en riktig tio-poängar helg, sommarens bästa helg tror jag faktiskt. Jag har varit i Vammala av alla ställen. För er som inte vet så finns Vammala typ 50 km utanför Tammerfors. Vad har jag gjort där av alla ställen kanske någon undrar... Jo, Nelli som jag lärde känna när jag studerade till socionom gifte sig med sin andra hälft. Två andra av mina restonombrudar var också där och vi bodde på samma hotell så vi hann umgås en hel del under helgen!


Vi kom rätt sent till hotellet på fredagkväll och vi var alla så trötta efter bilresan så vi hann inte med så mycket före läggdags. Vi hann dock lacka naglarna tillsammans och catcha upp lite.


Såhär såg vi ut på bröllopet. Klänningen är gammal för jag hittade ingen ny, som tur trivs jag bra i den. Bilden är lite suddig tyvär.

 Här är mina älskade vänner! Glad att jag fick så fina kompisar under restonomtiden!


 Här kommer brudparet ur kyrkan! Tyvärr syns inte brudparet så bra på bilden, jag var för långsam att fota. Jag hade fullt upp med att blåsa såpbubblor.


Här har vi en närmare bild på brudparet. Lite suddig bild dock men otroligt vackert brudpar.


Här har vi dukningen!


...och bordsgrannarna. Alla männen i bordet håller på med musik så de hade mycket att prata om trots att de inte kände varandra så bra! Här har jag försökt ta en selfie, som inte gick särskilt bra.


Maten var UNDERBART god som ni kan se. Här har vi förrättsbordet.


Och mitt fat som var proppfullt.


Senare på kvällen bytte vi våning. Där fanns bra med rum att dansa. Här dansar brudparet brudvalsen.


Där fanns också massor med bord runt dansgolvet om man ville pausa emellan.


En massa roligt program och många bra tal fick vi också se och höra!


Nattmat bjöds det också på så hungriga behövde vi inte vara.


Bröllopet började halv 13 på dagen och vi kom hem halv 2 på natten så det höll på i 13 timmar. Det var så roligt bröllop så jag kunde ha hållit på ännu längre. Ett av de roligaste bröllopen jag varit på! På söndagen mådde vi förvånansvärt bra. Vi åt frulle med vännerna innan vi skulle checka ut. Hotellet vi bodde på var inte direkt fem-stjärnigt, ganska långt ifrån men frullen var oväntat god!


Efter frullen for jag och David till Ikea. Lägenheten är ju full med möbler redan så det var mest småsaker vi köpte.

Efteråt for vi en sväng till Ideapark men det var inget långt besök. Jag var bara till en affär "New Yorker" men jag hittade förvånansvärt mycket på den korta stunden.


Vi åt vid Burger king innan vi styrde kosan hemåt.


Det var helgen i ett nötskal. Det kom till och med en liten tår efter helgen, jag var så lessen att det tog slut. Men vi bestämde med brudarna att vi ska ha träff snart igen så det ser jag verkligen framemot!

Inga kommentarer: