17.7.17

Början på semestern

Idag är det den första riktiga semesterdagen, och såklart regnar det ju. De har storloppis här i Jakobstad som jag hade tänkt fara på men det känns inte riktigt lockande i detta väder. Hur som helst så har jag ett inomhusprojekt som räddar mig från att bli butter dagar som denna. Jag målar väggarna i lägenheten så det kommer jag att fortsätta med idag. Förövrigt har helgen varit toppen. Här kommer lite bilder.

I fredags när jag slutade jobbet for jag på semesterlunch med Nina. Vi testade Vietnamgrillens buffébord de har börjat med och det var verkligen supergott. Efteråt for vi på kaffe och morotskaka till Kaffia och sen blev det lite shopping i stadens köpcenter.
 

När klockan närmade sig 16 pallrade jag iväg till Gearheads' den för att höra på Fjäreld som uppträdde där. Där och då slog mig en tanke, att jag skulle måla färdigt hallen i lägenheten som lämnat lite på hälft. Hämtade det jag behövde och så började jag på!


Fick fint besök av Mia som höll mig sällskap när jag målade.


När jag var klar med hallen hämtade David mig så for vi och testa Angelicas grill och sen satt jag på terrassen och chillade tills det blev för kallt för att sitta där. På lördag for jag till pappas i Fagernäs där jag började på med nästa projekt, att måla pinnstolarna. Som vanligt börjar jag ett nytt projekt innan jag avslutat det förra projektet. I garaget har jag ett loppisfynd som lämnat på hälft också.


Jag for hem några timmar och sen for vi dit igen för att laga middag. Pappa och hans flickvän fick nämligen i födelsedagspresent att vi skulle laga middag åt dem. Förrätten bestod av skinksnittar toppat med bacon, persilja och tomat.


Till huvudrätt fick de rökt lax, nypotatis, gräddfilssås och sallad.


Efterrätten var cheescake i glas med jordgubbar och kinuskisås.


En riktigt lyckad middag och kväll blev det.


På söndag, igår alltså var vi på Davids fasters 70-års kalas. Efter det fortsatte jag att måla i vardagsrummet och på kvällen hade vi en spontan grillkväll med vännerna här hemma. 


Semestern började alltså riktigt bra. Nu ska jag sörpla i mig morgonkaffet och göra mig redo för dagen!.

Inga kommentarer: