3.8.16

HELLO AUGUST

Oj oj jag skulle ha så mycket att blogga om men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag skulle kunna blogga om bland annat Stockholmresan, helgen, mina senaste loppisfynd men nu blir det bara ett snabbt HEJ för jag har haft full rulle sedan sex i morse, så först nu sitter jag ner i soffan och får ta det lugnt. Måste dock berätta om en grej som hände ikväll. Jag och David for ner i källaren till förrådet ca 21:30, där mötte vi en vilsen gammal dam som sökte efter köket och trodde hon var i Vasa hos sin syster. Det tog en bra stund förrän vi fick reda på vad hennes barn hette så vi kunde ringa dem. Sist och slutligen fick vi tag på ett av barnen som ringde åt damens hemhjälpare som kom dit cyklande och öppnade dörren åt henne till lägenheten. Hon hade nämligen inga nycklar på sig heller. Vilken tur att vi råkade fara till källaren annars hade hon väl varit kvar i källaren hela natten rädd och ensam.

David slutar lite tidigare denna vecka så nu hinner vi umgås lite mer på kvällarna. Vanligtvis är han hemma först mellan halv 9 och 9 så då hinner vi inte umgås så mycket. Ikväll lyxade vi till det med en riktigt god middag och ett glas rött :)

Inga kommentarer: