5.7.16

Tisdag

Nåja, klockan är strax elva och först nu får jag ta det lugnt. Efter jobbet hade jag en helt ledig kväll utan planer, att se framemot. Jag hade planerat att chilla i soffan men så blev det icke. I stället började jag baka Sämsta idén ever!. Men jag tyckte att det passade ypperligt att baka med tanke på dagens väder. Dessutom har jag ju lyckats så bra med bakandet på jobbet så jag tänkt att kanske jag har blivit lite bättre på att baka med åren.  Nå där hade jag fel, det sket ju sig förstås som vanligt. Ni som följer mig på Instagram kanske såg mitt nervösa sammanbrott. heh. Mitt lilla problem är nämligen att jag INT KAN FÖLJA RECEPT. Alltid tänker jag att "nåmen om jag sku pro såde iställi", så kanske inte så kontigt att det alltid skiter sig.

Nå efter mitt lilla sammanbrott fick jag för mig att jag skulle ha storstädning. Så det höll jag på med i fyra timmar. Jag städade till och med in i skåpen och slängde flera påsar med "skräp". Alltså känslan när man rensar i röran är ju bara för underskattad. Jag känner mig som en ny människa. Jag kommer att sova bra inatt.  

Här håller jag på att rensar badrummet och skåpen i hallen. Kaos. Det blev alltså ingen lugn hemmakväll om vi sägr som sålejs.



Inga kommentarer: