25.10.15

Söndag

Hello! Jag kom till Vasa redan runt fyra snåret idag, min kära arbetskompis kom lite tidigare i jobb så jag slapp med 14:35:ans buss till Vasa. Sen jag kom hit har jag storstädat, handlat, kockat (couscous med köttfärssås) och haft hemmaspa. Just nu äter jag pätkisglass och ska strax renovera naglarna. Har ett svagt minne av att jag förr inte tyckte särskillt mycket om söndagar, nu äääälskar jag söndagar. Ännu bättre är söndagen om man får vara ledig hela dagen. Nå nästa helg så!

Jag har för övrigt haft en riktigt toppen helg. I fredags på dagen var jag ut och äta lunch till Il banco med praktikkollegorna. På kvällen blev det mera mat för pappa bjöd mig, David och brorsan på mat vid Olearys. På lördagen for jag med David till hans shop och hjälpte att städa och sen drack jag kaffe i mängder och massor så länge han jobbade. Kändes lite som förr i tiden när han jobbade på pub och jag satt där och drack kaffe i timmar så länge han jobbade. Det var tider de! Därefter friserade jag en kund och sen for jag i jobb.  

Sådär annars slog det mig just att jag redan i helgen har ändrat om mina framtidsplaner två gånger och varit helt excited över båda planerna :D Alltså ibland går nog hjärnan min i fullspeed så jag själv inte riktigt hänger med. Sen är jag ju inte heller blyg att berätta om mina planer för familjen och vänner så det är väl inte riktigt enkelt för dem heller att hänga med i svängarna, om vi sägr som sålejs. Nå dream big pa di ju säg :)

En bild på favorit gubbarna min. De är nog gladare än de ser ut :) De tyckt väl bara inte riktigt om att jag lekt paparazzi mitt i maten. 

Inga kommentarer: