5.10.15

I huvudet på Pammen

Ny vecka igen. Är nu inne på den sjätte praktik veckan och hittills har det gått super snabbt. Jag har alltså 6 veckor och fyra dagar praktik kvar och sen?! Ja, sen vet jag inte. Om jag inte får jobb direkt så kan jag ju passa på att resa lite. Så har jag ju ändå varannan helg vid Neste och företaget jag kan jobba med. Men såklart hoppas jag ju få ett socionomjobb så snabbt som möjligt efter studierna. Shit alltså, jag kan som inte riktigt ta in att jag snart blir färdig!!!
Jag har bestämt att jag flyttar ut härifrån den sista november. Så jag borde väl börja packa snart så det inte blir så stressigt sen. Vart det bär av efter det har jag ännu ingen aning om. Kanske till Jeppis eller kanske till någon liten mysig etta här i Vasa. Beror på var jag får jobb. 
Jag är stolt över mig själv för jag orkade springa så långt idag utan att pausa. Det kändes till och med roligt. Jag kom mig iväg till gymmet också och tränade nedre kroppen. Får se hur mörbultad jag är i morgon.
Jag skulle behöva ny vinterjacka, träningskläder, mascara, bodylotion och dagkräm. Varför måste allt ta slut på samma gång? Jag har dock ingen lust att sätta pengar på sånt just nu.
Vi var till indiska restaurangen Kaavya på lunch idag från praktiken. Så gott! Jag har länge tänkt att jag vill dit och äta och nu fick jag äntligen äta där. Jag fullkomligt älskar naanbröd.
Det har varit skrämmande tyst på girls only chatten. I vanliga fall pipar det konstant men nu har det varit helt tyst hela dagen. Borde skriva och se så mina brudar är vid liv?! Men så bra att whatsapp finns, så enkelt att hålla kontakten där.
Nu ska jag strax borsta tänderna och krypa ner i sängen, med datorn förstås och varva ner med nån serie. Tummen upp för netflix!

 



Inga kommentarer: