17.6.15

Sommarlistan

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?  

Nästa vecka har jag inga stora planer inbokade än så länge.

Tre saker du vill göra i sommar.

  Jag vill ha roligt, äta gott och leva i nuet

Tre saker du INTE vill göra i sommar.

  Stressa, frysa eller bränna mig i solen

Vad blir din sommarplåga 2015?

Gung i kajutan, så skööön :D

Landet eller stan?

Landet. Men vasa är nog en fin sommarstad :)

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?

Grillat och dofter från gräset och blommorna.

Vad grillar du helst?

En saftig köttbit och färskostfyllda svampar inlindade i bacon

Vad är sommarmat för dig?

samma som ovan + päärosallad och pikkalaka 

 Sommarjobb - ångest eller glädje?

Både och. Glad att ha ett jobb men inte när det är 30+ grader och sol.

Vad är din värsta sommarinsekt?

Myggjävlarna! Jag får alltid megastora bett.

Vilka böcker ska du läsa?

Jag ska läsa klart böckerna jag påbörjat och så ska jag läsa psykologi.

  Har du tänkt besöka några särskilda platser?

Åtminstone Torrevieja i Spanien och Åbo. 

Vad är det somrigaste plagget du har?

Kanske denna klänning. 

 Sommarregn - ja eller nej?

Efter många dagar sol kan det vara riktigt mysigt med lite regn och åska 

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?

Jaa, jag ska lära mig att ha tråkigt, det är nyttigt!

Och till sist - din bästa sommarrutin!

Vardagarna hoppas jag se ut ungefär såhär: Vakna upp sådär lagom tidigt, äta en smarrig frulle helst utomhus, ta en morgonpromenad med musik i öronen, jobba några timmar och sen äta och hitta på något roligt eller motionera. 

Inga kommentarer: