3.5.15

Söndag

Vet ni vad!? I helgen fick jag en stark känsla att nu vill jag flytta hem till Jeppis. Jag vill bo i ett hus, ha ett eget jordgubbsland och ha nära till familjen. Så känns det nu. Kanske det beror på att våren är kommen och staden håller på att väckas till liv igen som gör att jag blir så hemkär. Att bo i en lägenhet mitt i centrala Vasa i sommar känns inte så värst lockande... Dock borde jag ju vara tacksam över att jag har ett tak över huvudet, för det har ju inte alla. Usch vad jag känner mig bortskämd ibland.

Nåja. Tillbaka till helgen. Jag har haft det bra! Mycket sömn och massor med motion. Nu är jag tillbaka i Vasa igen. Känner mig inte så värst redo för den nya veckan. Har såååå mycket to-do's men att snart blir det lugna puckar! :) Bara sex dagar kvar i skolan!!! Under dessa dagar ska jag förutom föreläsningarna ha bland annat en tent, två presentationer (varav en är lärdomsprovspresentation) och ett mognadsprov. Sen är det finito för detta läsår. Oh lalalalaaa! :)

Jag vid Gamla hamn i Jeppis. Hääärligt!

3 kommentarer:

janina sa...

jag sku också vilja bort från stan nu i sommar :D BORT FRÅN LÄGENHETSLIVET. bakgård och lyssna på musik utan att va rädd att man stör nån. o ingen varm lägenhet man int kan somna i då måsarna skriker ungefär :D man får ju drömma :)

CAROLINE sa...

Du kan plantera jordgubbar på balkongen :) Säg till bara om du vill ha några extra plantor, för det har vi i vår trädgård så det räcker och blir över.
Hoppas att du får en skön vecka vännen!

Pamela sa...

Precis Janina! Nå en vacker dag kanske vi slipper lägenhetslivet :D

Tack carro va snällt :) Jag hadd faktiskt lite jordgubbar en sommar men he kom int så myki gubbar. Ja kan fara via mostera blomaffär å köp en planto så behöver du int gräva upp landi :D