7.5.15

Nya favorit lunchrestaurangen

Idag lunchade vi vid Panorama, jag tror faktiskt att det är mitt nya favoritställe. Känns lite som att Bacchus har börja "smaka liti trä" nu när vi varit där och ätit så många gånger. Hehe. När vi studerade första året till socionom så var ju Rondo favoritstället. Känns nog som att vi har hunnit luncha en hel del dessa tre år. Undrar hur mycket pengar jag lägger på lunch egentligen. Vill.inte.veta. Dock är det helt klart värt sitt pris! Det är ju inte bara mat, det är också en upplevelse och vardagslyx, sånt behöver jag och lägger gärna pengar på. Detta åt vi idag. Lax i mangosås, potatis, sallad och fattiga riddare till efterrätt. Det kostade 10€ så ganska billigt för sådär mycket!


Sen gick vi på stan en stund till vi blev riktigt trötta och sega. Fattar inte hur jag förr orkade gå i många timmar i butiker. Det orkar jag inte längre. Så tråkigt. Fick nu handlat en del av min lista. Solskyddskräm fattas ännu! Sen for vi till mitt och satt på balkongen i typ två timmar och övade på lärdomsprovs presentationen. Börjar känna mig ganska redo. Sen kockade jag i hop mat och efter det fick jag oväntat mycket energi igen så jag började städa lägenheten, for och pantade 7 påsar med pantflaskor, handlade och tvättade kammar, borstarna och rev färdigt folie tills morgondagens färgkund. Och till dagens viktigaste: 2 DAGAR KVAR I SKOLAN OCH 9 DAGAR TILLS JAG FAR PÅ ÄVENTYR MED JULIA!!!


Inga kommentarer: