6.4.15

Påsken i bilder

Jag har redan nästan glömt bort vad jag har gjort under påskhelgen, som tur knäppte jag massa bilder :) Mitt minne är bra men kort. Har dock(mitt favoritord, som ni kanske märkt) inga bilder från skärtorsdag tyvärr. Eller tack och lov för det! Vill lite radera den dagen från mitt huvud. Nånää men alltså det skedde lite pinsamheter, om vi sägr som sålejs. Alltså vad händer med mig? Pinsamma Pammen is back. Kanske jag borde skriva en bok "Pamelas pinsamheter" den skulle bli lång kan jag lova. Men musikalen "Natten är ännu ung" var riktigt bra och jag är så imponerad av Davids brorsa som var så otroligt bra på scen. Han är som gjord för det där!


På långfredagen började vi dagen med en lång frulle. Som alla andra dagar under påsken. Så här har frukostbordet sett ut under helgen. Not bad!


Så har jag promenerat i skogen. Terapi för själen.


Haft fredagsmys med bästa mommon.


På lördagen bakade jag två marsinpantårtor till kvällens födelsedagsmiddag. Har varit hemlighetsfull i flera veckor för vi har planerat mammas överraskningsmiddag. På kvällen fixade jag naglarna åt mamma och sminkade henne och sa att hon skulle vara redo klockan 19:30. Vi hade bokat bord vid Duende, en spansk tapasrestaurang i Jeppis. Vi hade ju tänkt fira hennes femtio års dag i Spanien men eftersom det inte gick så försökte vi få lite spanienfeelis i Jeppis i stället. När hon kom dit var vi alla färdigt där och väntade. Jag hade gjort en fotobok åt henne med bilder från barndomen ända tills nu, så fick hon blommor och så hade vi samlat in respengar. Efter middagen for jag och David till våra vänners och satt där resten av kvällen och hade mysigt!  En toppen kväll! :)


På söndagen sov jag länge och satt ute i solen filosoferade och drack kaffe med två björnar. Vitsi va solen ger energi! :)

 Så åt jag tårtrester innan Matilda (svägerskan) hämtade upp mig och vi cruisade iväg till Vasa! :)


TACK JEPPIS FÖR DENNA GÅNG! VI SES!

Inga kommentarer: