12.2.15

SOFFHÄNG

Såja då har jag checkat av allt på dagens to-do list. Jaa eller hela sovrumsgolvet är full med kläder som jag visserligen borde göra något åt men det får vänta tills senare ikväll. Jag ska nämligen ligga i soffan hela kvällen har jag tänkt eftersom att jag är helt ledig ikväll. Jag hade ju nästan en hel dag med Julia. Alltid lika roligt. Vad tråkigt det sku vara att skriva slutarbetet helt själv och gå miste om alla spontana luncher och dåliga skämt.


På tal om lunch så tog vi en extralång lunchpaus vid Saluhallen (i restaurangen mittemot köttdisken). Jag kan rekommendera deras grillad chevresallad. Så smarrig. På praktikplatsen i våras åt vi alltid chevresallad där på fredagar. Jag brukar alltid be om att få lite kyckling också så den blir mera matig. Kostar 11.90€ eller 13.90€ med kycklingen. Men så värt sitt pris! Vasas bästa sallad enligt mig.


 Kaffe ingår i priset!



Efter lunchen styrde vi kosan till skolan. Där vi fick en hel del gjort. Trots att det går lite trögt så är vi positivt inställda och har rätt bra motivation för tillfället. Vid halv fyra orkade vi inte mera så då for vi till gymmet och tränade nedre kroppen. När jag kom hem hade David lagat ärtsoppa(på burk) och hör och häpna bakat en skånsk ostkaka(som de äter i Emil i lönneberga), riktigt god faktiskt. Smakade lite som pannkaka.


Inga kommentarer: