15.12.14

Styrkekorg

Det var tyst här igår kväll men vi hade finbesök från Jakobstad, nämligen mamma med fästman sov över här i natt. Jag och brorsan överraskade mamma med en styrkekorg som innehöll lite allt möjligt som hon kan behöva nu när hon ska påbörja cellgiftsbehandling. Jävla cancer som tycks drabba många familjer nu. Men om ett halvår är hon frisk och då ska vi dricka sangria på takterassen i Spanien och njuta av livet:)


Innehållet: En bricka, ett par mjukisbrallor, tofflor, två böcker, garnnystan, en korsordstidning, nyttig snacks av olika slag och clipperte.


Det är bara nio dagar till jul och jag har redan hunnit äta julmat för fjärde gången. Vi åt julmat idag på jobbet och så fick vi ta hem maten som lämnade av, så idag har jag alltså ätit julmat två gånger. Inte mig emot ;) Vad annat har hänt idag? Jo jag har haft kund och kämpat på med en uppgift i forskningsmetodik som jag äntligen fick klar. Resten av kvällen ska jag läsa på prov... Nu just är jag sååå skoltrött... Min hjärna har redan tagit jullov men lite till måste jag kämpa. Hoppas er vecka börjat bra! :)

6 kommentarer:

Mitt andra hem sa...

Jaa, det var verkligen en överraskning!
En present som var genomtänkt och gjord med kärlek. <3<3<3

Annika sa...

Så fint av er :)

Pamela sa...

He va he å he så roligt att överraska :)

Sabina sa...

Så snällt av er! Väldigt ledsamt att läsa om att din mamma har cancer..Hoppas att cellgiftsbehandlingen går bra och cancern försvinner. Styrkekramar till hela din familj! <3

http://carloine.com sa...

Fina Anki <3 KRAM och styrka till er allihopa. <3

Pamela sa...

Tack Sabina och Carro de kommer nog säkert att gå bra! <3