29.12.14

Årsresume del 1


Januari. Det var väl då mitt nya liv började. heh. Kickstartade det nya året med en veckas detox. Jag började med Yoga. Jag köpte till och med en yogabok. Men redan efter två gånger gav jag upp för jag tyckte det var så tråkigt. Jag spenderade mycket tid i skolan och på gymmet. Minns ni min 100 day squat challenge? :D Jag minns inte riktigt hur länge jag orkade men i något skede gav jag nog upp. Jag jobbade varannan helg vid Neste i Jakobstad och så hade jag ganska nyligen startat Hair at home som jag jobbade med lite nu som då. X-antal timmar spenderade jag framför Paradise hotel. Mamma och T for till Spanien för några månader så jag blev husägare på halvtid. Jag hade pippi på avocado. Just de ja, jag köpte ju en bil.



Februari. Jag gick i skolan. Tränade. Pendlade mellan Vasa och Jeppis på helgerna. Umgicks med vänner. Var på vändagsfrukost till Lady Line. Jag hade mycket tid att kocka hälsosam mat i köket och lacka naglarna. Jag hade pippi på proteinplättar/våfflor. I slutet av månaden packade jag väskan och for på semester till Spanien för att hälsa på mamma och T. Vi testade gym i Torre och vi gick på långa strandpromenader.


Mars. I början på månaden var jag i Spanien i Torrevieja. David kom en vecka senare än mig och då var vi några nätter i Alicante på tu man hand. Vi shoppade, åt gott, drack öl mitt i dagen och njöt av ledig tid tillsammans. De sista dagarna av semestern spenderade vi i Torre med mamma och T. Jag hade pippi på tapas. När vi kom hem bestämde sig David för att blir korthårig så jag fick klippa honom. Praktiken började och jag fyllde 24 år. Polefitnesskursen började.



April. Vi hade fortfarande praktik och jag trivdes super på båda platserna. Jag lärde känna många nya människor och jag lärde mig väldigt mycket nytt. Vårsolen kikade fram i Vasa så jag njöt av eftermiddagskaffe på balkongen. Det blev många promenader i April. Jag friserade, tränade och pendlade till jeppis nästan varje helg och umgicks med vänner. David överraskade mig med en gräsmatta till balkongen :)


Maj. Firade vappen och 1 maj med skumppa och god mat. Invigde terassäsongen. Hade flera roliga arbetsdagar. Blev bland annat bokad till en villa för att fixa håret på några bröllopsgäster och till en tjejkväll för att frisera alla tjejer. Gjorde även en en examenfrisyr. En lärorik och rolig praktik blev klar. Sov första natten vid Davids villa och invigde grillsäsongen där.


Årsresume del 2 kommer i ett senare skede...

Inga kommentarer: