23.10.14

Studiedag med Julia

Idag har vi varit lediga från skolan, men jag och Julia hade planerat in att arbeta med slutarbetet från nio till fyra. Tänkte att ni får följa med och se hur en studiedag med Julia och mig kan se ut.




Klockan ringer 07:00...07:10....07:20...07:30...07:45. Halvprytto och frusen tvingar jag mig upp.  Ännu bittrare blir man ju när sambon får sova vidare flera timmar...Jag far till köket och lägger äggen att koka och knäpper på kaffekokaren som jag laddade färdigt innan jag for och sova.



Så länge det kokar sminkar jag mig.




Sen äter jag frukost och dricker kaffe. Då börjar humöret vända och jag känner mig som en ny människa :)



Så klär jag på mig och kör iväg till Julias.


Vi börjar ganska direkt på med slutarbetet. Men vi hamnar ganska snabbt in på villovägar och söker billiga hotell i stället.


Så börjar magarna kurra och vi ser på lunchpaus.fi att Bacchus har nå smarrigt på gång idag. Tog inte länge förrän vi var där ;)



Sen så hadd vi planerat att fara till biblioteket efter nå böcker så vi kan fortsätta med slutarbetet. Men så hamnar vi på villovägar igen. Plötsligt är vi vid Citymarket, Vila, Vero Moda, Aukia och sinoopperi. Och mittiallt hamna vi på loppis :D hoppsan! Hittade några fynd faktiskt.


Sen var vi faktiskt en timme i skolan och hör på två LP-presentationer. Inte var vi ju kanske så aktiva idag med slutarbetet som vi hade planerat, men vi har ju räknat med att det kommer att komma såna här dagar så därför har vi ju börjat på i god tid :)

2 kommentarer:

Mitt andra hem sa...

Vilken superfin studiedag ni hade :)

Pamela sa...

Javisst :D