26.10.14

Skaffa skidor?

Hej på er. Nu är klockan 16:10 för er som inte riktigt har koll på läget just nu. Jag brukar vara en av dem, men idag har jag stenkoll eftersom jag varit på jobb. Jag somnade före 23 igår och vaknade 8 (egentligen nio) så jag har minsann sovit ut i natt. Vi ska snart köra tillbaka till Vasa. Som tur är det lugnt väder nu, i fredags var det nog så hemskt att köra när jag var så ovan med snön. Men man vänjer ju sig. Jag börja seriöst fundera om jag borde skaffa någon vinterhobby som sku göra att jag uppskattar vintern lite mer. Slalom har jag ju redan gett mig in på och då tänkt jag nästan ta livet av mig, så slalom får jag nog helt skippa. Men skidor kanske? Dock har jag ju lite dåliga minnen från min korta skidraskarriär. Kom ju helt sist när jag var med i Barnens Vasalopp när jag var liten. Jag skidra med faffa och jag var så arg och sur när skidorna inte ville samarbeta med mig. Trots att jag kom lääääääänge efter alla andra så stod publiken kvar och hejja på mig när jag kom kämpandes i mål :D Kanske jag sku helt enkelt ge de en ny chans, skam den som ger sig :D



2 kommentarer:

MA sa...

Köp skidor! He e så kul å tungt å man blir svejtto direkt (Jeeee :D ) tå man skrinnskidrar :))

Pamela sa...

jaa he sku no va bra träning å ge frisk luft :) men di e ju sååå dyyyr. ifall ja ba råk använd dem ein gang :P