13.10.14

Måndag

Hej finisar! Hoppas ni haft en bra helg och ni som har höstlov hoppas att det har börjat bra. Jag har haft en bra helg i Jakobstad. Har hunnit umgås både med familjen och vännerna! :) Igår kväll var jag dock på lite sämre humor. Japp ni hörde rätt, vet inte hur många gånger jag har hört, ibland flera gånger i veckan att "du är alltid så glad", "du sprider så positivt energi" och det stämmer ju för oftast är jag glad och jag har en förmåga att tänka positivt för det mesta. Men igår kväll flippa jag. Fick ett raseriutbrott tror jag, så dammsugaren gick nästan sönder. Och så tänkt jag på cancer... Jävla cancer! Hemskt när en nära får cancer. Nog försöker jag att tänkta positivt, att det kommer att gå bra, men det är klart att oron finns där hur positiv man än är. 

Hur som helst så har jag en bättre dag idag. Steg upp åtta och började baka en blåbärspaj och ställa till frukost åt födelsedagsbarnet som blev 28 år idag. Sen kom Julia hit så arbetade vi lite på slutarbetet. Nu har vi en tidsplan som vi hoppas att går enligt planerna, eller snabbare ;) Sen for jag hem till en ny kund, en nittiofyraåring som ville bli fin i håret och det blev hon. Satt länge och drack kaffe och pratade efteråt. Trevligt :) Nu just ligger jag under täcket, jag har huvudvärk som inte riktigt vill släppa. Känner mig lite spyfärdig också, månne det är migrän jag har. Jag har haft migrän en gång tidigare i mitt liv och det är hemskt. Nå så fort värken har släppt ska jag via butiken och handla ingredienser till kvällens födelsedagsmiddag :)






2 kommentarer:

Mitt andra hem sa...

Ibland måste du också få flippa
Känns lite bättre efteråt <3

Jessica sa...

Hej! Bra inlägg, mänskligt att bli arg ibland. Jag undrar vad du har för prislista angående klippning och färgning samt ifall du bara friserar vänner?