17.6.14

OBS! Långt och tråkigt inlägg

Så här kan en måndag i Jeppis se ut för mig: Både jag och mamma vaknade en timme senare än vi tänkt, den planerade morgonlänken blev nog en mitt-i-dagen länk. Det finns en spånbana riktigt nära här, vi behöver bara gå lite genom skogen så är vi framme. Idag mötte vi en räv på spånbanan men den var räddare än oss och sprang fort iväg. Till först såg jag bara mammas ansiktsuttryck, då tänkt jag nästan kisa på mig för jag trodd hon såg en björn, men de va ju bara en babyräv. Efteråt duschade jag och sen drack vi kaffe och googlade recept på godsaker vi ska baka till midsommar. Där efter tog vi min rostiga röda fara till Citymarket där mamma handlade hejvilt. Jag fick riktigt säg att hon sku lugna ner sig och att vissa saker var onödiga. Jaja mamma brukar hon få säga åt mig ibland. Nåja jag lär inte gå hungrig så länge jag är här, tur är väl det. Sen fick jag stressigt till jobbet och där i köket har jag hållit hus hela kvällen med mina underbara arbetskompisar. När jag kom hem var jag trött och ville helst ha det lite tyst och lugnt runt mig men så fick jag inte ha det, för mamma prata en massa och vila vis nå bilder på nå vindruvor. Nu vet jag ju hur de känns för David när jag babblar konstant när han vill ha de lugnt omkring sig. Nåja nu ligger jag äntligen i sängen min och har det lugnt och bra, lite onödigt pigg så tror jag ska se ett avsnitt Orange is the new black. Får se hur det blir med den planerade morgonlänken i morgon. Godnatt!

 

Inga kommentarer: