24.6.14

En perfekt måndag

Efter helgens ätas hade jag tänkt ha en paus på några dagar från sötsaker. Det sket sig redan från morgonen. David kom nämligen efter mig vid nio-tiden och hade handlat berlinmunkar och dajmglass(min favvoglass) för vi skulle på morgonkaffe till våra vänner. Vem säger nej till något så gott? Inte kan jag ju vara för hård  mot mig själv första dagen :) Efter morgonkaffet for jag på loppis med Nina och mommo. Nina skulle ha ett loppisbord så jag hjälpte henne att stansa prislappar, sen gick jag runt och fyndade en hel del, massor av nya plagg och ett par skor. Aldrig har jag fyndat så mycket som idag. Kanske kommer upp bilder på loppisfynden i något senare skede. Efter det lagade vi lunch vid mommos, kycklingsallad som är min specialitet.

Ikväll har jag varit i Fagernäs och fräschat upp Mias hår och naglar. Tyvärr glömde jag förebild igen, jag antar att jag är för ivrig att börja på. Hur som helst hade hon en rejäl utväxt så vi blekte utväxten och sen nyanserade jag håret med en kall färg för att få bort de gula pigmenten. Så klippte vi håret minst en decimeter. Nu känns det som att jag också vill bli blond :) Här är två efterbilder.

Så bjöd jag på kvällsmål denna gång, vaniljskyr med färska frukter (äpple, banan och mango), cashewnötter och kanel. Namnam.


När jag for därifrån svängde jag in till pappas och satt där en bra stund. Jag kollade igenom mitt skrivbord som såg precis lika ut som för tio år sedan. Jag hittade massor med roliga bilder och en del pinsamheter. Så glad att pappa inte slängt något :)



Inga kommentarer: