13.2.14

Hemmagjord peeling

Har ju extremt dålig hy nu just så ja försöker att sköta om den extra bra nu. Idag gjorde jag en egen ansiktspeeling. Jag blandade ansiktsrengöring, kokosolja, mandelolja och socker. Jag är ju ingen expert men det är ju så roligt att testa på. 



Kokosolja är ett måste i hemmet den har ju så många bra egenskaper. Förutom i matlagning så är den super åt huden. Kokosoljan gör huden mjuk och len, perfekt nu på vintern när huden ofta är torrare än vanligt. Mandeloljan är också bra för hud och hår eftersom den innehåller mycket näring. Den har bland annat dessa egenskaper:


  • Mjukgör och vårdar huden
  • Gör huden jämnare och slätare
  • Förebygger rynkor och ålderstecken
  • Löser upp smink och gör det enkelt att tvätta
  • Gör håret glansigare och fylligare
  • Gör att håret växer snabbare
  • Förebygger håravfall



Jag brukar också använda mandeloljan när jag gör indisk huvudmassage. Mer information om mandeloljan hittar du här.


Inga kommentarer: