27.1.14

Måndag

Måndag, näst bästa dagen på hela veckan tycker jag. Har skypat med mamma och mommo så länge jag drack morgonkaffe. Jag har planerat att hålla extra koll på ekonomin denna vecka, spara alla kvitton för att se vart pengarna går. Vi handlar flera gånger i veckan istället för att storhandla så jag har ingen aning om hur mycket pengar som går åt på mat till exempel. Blev inspirerad när jag såg på lyxfällan just :)


Lånade en bok om yoga. Har inte hunnit läsa så många sidor ännu. Men med tanke på yogans positiva effekter så tänker jag ge yogan en chans.

-Yoga ger mer styrka, större smidighet, bättre balans, större kroppskännedom, inre stillhet och avslappning.
-Yoga sägs ge bättre fungerande matsmältning, starkare nervsystem, och förbättrar blodcirkulationen.
-Yoga är bra mot stress och man lär sig att bättre lyssna till kroppens signaler och man sover bättre.
-Yoga lär dig styra din andning och ger dig därmed bättre kontroll på sinnet.
-Yoga korrigerar felställningar och obalanser i kroppen och gör att värk och spänningar i rygg, axlar, nacke och huvud blir avsevärt mindre och kan försvinna helt. källa: http://www.yogainfo.se/index.php?m=357:0&site=103

Kanske jag lägger upp en video på yogaövningar när jag kan mera :D








Inga kommentarer: