1.1.14

KICKSTART

Kickstartar det nya året med en utrensningsvecka eller dagar, beror på hur länge jag orkar! Jag ska inte vara så hård mot mig själv så jag kör en egen version detox. Jag kommer främst att utesluta mjölk- och mjölprodukter, kött, socker och alkohol. Salt och kaffe ska jag också dra ner på, istället kan jag välja grönt te till exempel. Så det som återstår är väl frukt, grönsaker, bär, naturella nötter, fisk, naturell kyckling, ägg m.m. Litervis med vatten ska jag dricka!

 Varför detoxa?

- man renar kropper från gifter och slaggämnen
- det förbättrar näringsupptaget
-  man får mer energi och blir piggare
- stärker immunförsvaret
-   man blir mindre svullen
-  bättre sömn
- får en lugnare mage
-jämnare humör
- bättre hy
o.s.v

Man börjar helt enkelt må bättre psykiskt och fysiskt.

I samband med utrensningsveckan kommer jag att sova mycket, träna, promenera, göra yoga, meditera, fara på lyxig ansiktsbehandling o.s.v. Sen förväntar jag mig att jag är som en ny människa! :) heh


 





Inga kommentarer: