29.10.13

Sockerstrejkar

Ikväll har jag bakat toblerone-cheesecake. Det blev en stor som jag skall ha med till jobbet i morgon och en mini-cheesecake åt David :P heh. Denna variant av cheesecake är så lättlagad och den blir så himla god. Till och med jag som är största skandalbagaren tycker att den är enkel att göra! Ska dela med mig av receptet snart.

Men det var nog en extra utmaning att baka idag, jag sockerstrejkar nämligen så jag kunde inte smaka på smeten. Jag är så stolt över mig själv som klarade av att inte smaka på smeten.

Och jaa jag vet att man ska njuta av livets goda och blablabla. Men jag njuter inte av livet när jag i flera dagar i sträck trycker i mig socker och bara vill ha mer. Jag är tyvärr inte en person som kan äta en liten chokladbit och är nöjd efter det. Jag är en person som äter hela chokladplattan och fortfarande inte är nöjd. Äter jag socker en dag fortsätter det oftast hela veckan. Det mår jag inte bra av. Jag har mått riktigt bra utan socker nu i två veckor och så tänker jag fortsätta så länge jag kan! Så finns det ju faktiskt massor av smarriga recept på bakverk om man blir riktigt snål :)



Mitt kvällsmål bestod av mixad banan, kvarg, äppelbitar, kanel och rostade havregryn. Riktigt gott! :)

Inga kommentarer: