7.8.13

När det inte blir som man tänkt sig

Jag har i flera år alltid fixat mitt hår själv, eller för det mesta. För några dagar sedan beställde jag tid till en frissa här i Vasa för att jag ville ha det lite extra lyxigt och sitta själv i stolen för en stund.

Och skit alltså va jag ångrar att jag for dit. Mitt hår är hemskt. Var just på omfärgning och håret ser fortfarande för jävligt ut. Man tycker ju åtminstone att frisören skulle lyckas på omfärgningen. Mitt hår är svart i hårbottnen, längderna grågrönbruna och slingorna gråvita. Jag vill inte ens visa bild, då vet ni... :/ har gråtit som en tok här hemma. Ni kvinnor vet ju hur viktigt det är att känna sig fin i håret, speciellt om man själv är frisör dessutom.

Med respekt mot frisören, som säkert försökte sitt bästa, så tänker jag inte nämna till vilken frissa jag var. Jag själv som jobbat som frisör i några år vet att man kan inte lyckas med alla kunder. Men aldrig i mitt liv skulle jag släppa iväg en kund så missnöjd och med så fult hår. Absolut inte. Fick i alla fall några hårprodukter som ersättning, men kan inte påstå att det känns bättre...

Men det finns de som har det värre. Ett hemskt hår är ju egentligen som en fjärt i rymden. Och skönheten kommer ju från insidan, så ska försöka dra på smilebanden på jobbet ikväll.




Inga kommentarer: