13.5.13

Sommar kom nu

Det är inte bara skönt att vakna till ett nytt hem, att komma hem efter en tung skoldag till ett varmt välkomnande städat hem känns nästan ännu bättre. Tänk vad små saker kan göra susen. Små förändringar i vardagen kan göra så otroligt mycket :)

Och nu har vi inte mycket skola kvar, så skönt. Vad mycket fritid jag kommer att ha när jag inte behöver tänka på skola och skolarbeten :) Jag ser så mycket framemot sommaren, för sommar 2013 och resten av alla somrar i mitt liv ska bli de bästa!!!


Planer för sommaren: äta glass, spontanfyllor, betald semester, Spanien & Italien, Vasa, Jakobstad och Larsmo, FAGERNÄS, umgås med de jag tycker om, picknick, åka båt med pappa, trääna, grilla, spökhus med Julia?, chilla vid villan, plocka jordgubbar, äta jordgubbar och frysa ner dem, klippa gräsmattan(inte med bromsen på denna gång), simma, hjälpa Mia att baka Amelinas tårta (tradition), förändringar i lägenheten, tänka positivt, göra upp mål, dansa vid Hästöskata, Jakobsdagar ledig?, Ha söndagsbrunch med vänner, läsa böcker, tälta, Kristinestad, Korv Görans mat, Strampen, dricka vin i solnedgången, vara vaken hela natten, bada bastu, använda färgglada kläder, sova vid mommos, Bröllop x2, hjälpa till vid husbygge, cykla, springa, inlines, chilla i hängmattan, äta godis? eller fortsätta strejka? Jobba, förtjäna, spela kort, volleyboll, Olearys, Netti, Friends, terassöl och livemusik, , inflyttningsfest? ;), vårrullar, dajmtårta, skolavslutning ledig, blomkransar, långklänning, myggbett, getingar, sköta hus, njuta av livet, drömma, sjunga, köra med ärtan och spela sönder högtalarna, jobba midsommar, frisera, hotellfrukost, lära känna nya människor, baka, skratta, göra något pinsamt, shoppa, fiska, nicerun OCH mera förslag mottages gärna :D

Nu ska jag drömma vidare en stund och sen traska iväg till jobbet.




3 kommentarer:

//Ida sa...

Jaa vi ska no ha inflyttningsfest, så he e bra du hadd he i tankarna rej! ;) Å ett förslag, häng me på halvmaraton me Emma å jag på jeppisdaga! :D

Pamela sa...

va kuuuul :))

tror int ja våg me på halvmaraton i sommar men ja kan ju ha som mål ti koma me nästa sommar :) men ja kan hejja på er heheh :) va ni e coool som våg er på halvmaraton. hu mang kilomet ere?

//Ida sa...

Janå int föstar ja hu jag/vi vågar helder! Ja ha sprungi två gang i år, men förra viko byrja vi föli ett 12 veckors program som e menat fö de som ska på halvmara ;) Å he e 21,2 km.