20.9.12

TAKTIK

Hade rätt bra teknik idag när jag gjorde skoluppgifter, först 1h som jag fokuserade endast på uppgiften (inte online på FB och inga bloggar inblandade!!!) sen tog jag ½ timme paus (då kollade jag DH, åt mellanmål, lackade naglar och surfade), sen kämpade jag vidare med skoluppgiften igen en timme. Efteråt hade jag kvällen helt ledig så då passade jag på att fara på kaffe med Carro till Amarillo och sen på ett kort gympass.

Men alltså vilken bra taktik jämfört med  tidigare när jag gjorde skoluppgifter och var online på FB hela tiden och läste nån blogg var femte minut. Då kunde jag sitta 6h och "plugga" utan att få något annat gjort på hela kvällen.

Men nu studerar jag ju nått jag verkligen VILL och är INTRESSERAD av så nu gäller det att satsa hårt :))




Inga kommentarer: