10.3.12

MEMORIES

Började dagen med  "hotellfrukost" smörgås, ägg, bacon, apelsiner och kaffe. Och framför allt sovmorgon !!! Men även om dagen inte hade kunnat börja bättre så känner jag mig smått irriterad av no reason... Och jag blir mer irriterad av att jag är irriterad utan anledning, om ni fattar hur jag menar.

Men det började med att jag gick från gymmet och kände hur härliga soltrålar nuddade mot min bleka hy, och sen kommer man in till en mörk lägenhet och på de ställen där solen slipper in till vår lägenhet så syns bara allt damm.

Så började jag fundera på sommaren som jag ska spendera för första gången i Vasa, och det får mig att längta tillbaka till förra sommaren när jag bodde hos mamma, direkt när jag öppnade ytterdörren så kände jag gräset under mina fötter, nästan så jag saknar de gånger mamma hade vaknat tidigare och plockat ALLA jordgubbar och frysit ner dem när jag var som mest snål, och de gånger jag klippte gräset med universums dåligaste gräsklippare. Jag saknar att måla brädor med Mia, jag saknar roliga kväller med vännerna, jag saknar att sitta på terassen med en öl, jag saknar allt som heter grillad mat. Jag saknar sommaren och jag saknar Jakobstad.

SÅ HÄR KOMMER LITE HÖJDPUNKTSBILDER FRÅN FÖRRA SOMMAREN

Jag i jordgubbslandet.


Jag och Mia bygger hus och är inte alls höjdrädda. No way lixom


Picknick med brudarna på hemliga ställen

GRILLAD MAT

Jag saknar att slappa i hängmattan

jag saknar lördagskvällar med tjejerna
Jag var ut och cyklade och kom hem full på natten med söndriga glasögon
roliga nätter på Nettipubens terass


Jag saknar att komma hem från kvällskiftet när det är karaokekväll hemma hos oss, musiken så högt att det hörs långa vägar, och vad är bättre en finska karaokelåtar? no comments.


Efter lite övertalande så står man själv och sjunger finska karaokelåtar

JAG SAKNAR SOMRIGA HATTAR

JAG SAKNAR "HOTELLFRUKOST" på terassen med mamma.
JAG SAKNAR MINA ÄLSKLINGSBLONDINER
OCH BUS MED JASSE

JAG SAKNAR SOMRIGA OUTFITS


Och att vara å rulla till strandcamping med mia

ÄTA GLASS
OCH PLANTERA BLOMMOR MED NINA


JAG SAKNAR PAPPA

JAG SAKNAR ATT FISKA MED JASSE

JAG SAKNAR STUDENTKALASEN



JAG SAKNAR DE GÅNGER JAG BLEV FÖR FULL SPECIELLT PÅ HÄSTÖSKATAN :D 

OCH ATT VAKNA UPP DAGEN EFTER OCH FUNDERA VAD FAN HÄNDE IGÅR?!

VILKEN JÄÄÄÄKLA BRA SOMMAR JAG HADE FÖRRA ÅRET :D DEN HÄR SOMMAREN SKA BLI MINST LIKA BRA OM INT BÄTTRE. VASA ÄR INTE LÅNGT I FRÅN JAKOBSTAD SÅ VA ROLIGT DE SKA BLI ATT VARA PÅ TVÅ STÄLLEN :D

OCH PLÖTSLIGT BLEV JAG PÅ STRÅÅÅLANDE HUMÖR.

JAG SKITER FAN I OM DAMMET SYNS NÄR SOLEN LYSER IN I VÅR LÄGENHET.


4 kommentarer:

Mia sa...

OJ pammen vi skitabra inlägg. Vi ska nog hitta på massa skoj i sommar oxo de ska jag se till! <3 <3 <3

Pamela sa...

ja mia de ska vi. JA SKA NO KOM TI JEPPIS MYKI :) <3 å i år kan vi chilla på er terass :)

Unknown sa...

Vi ska häss såm faan ! ta mökki bileet me bruda vid villan vår! hitt en mopo å leik drottningar åt måsarna :D si ut såm en höögan hippi då man grillar pinnbröd!

Pamela sa...

SOUNDS GREEEAAAT :) ti gangor ja e i jeppis så e ja ju leeeedig så vi arbejtar ju int om varader. så kanski vi syns liti mejr i somar. åså ska du väl ha na somarledigt :)