23.2.11

Träning

Skulle bara kolla läsordningen men hamnade som vanligt på en massa bloggar och slutar med att jag är på min egen, som vanligt :)

Snabbt har jag bläddrat igenom anteckningarna till proven och jag känner att jag har lite under kontroll i alla fall. Men marknadsföringsprovet kommer nog att gå åt skogen, så många jobbiga finska termer. Fattar noll. Så jag gav helt enkelt upp och började koncentrera mig på...

...att planera ett träningschema åt mig vecka för vecka efter sportlovet. Nu till våren blir man ju extra taggad när man känner att sommaren börjar närma sig. Längtar till att det ska bli lite varmare på utsidan så jag kan springa på morgonen före skolan. Men det skulle vara roligt om jag skulle ha lite mer erfarenhet om träning och kost, så man gör det på rätt sätt liksom.

Mitt mål är inte att bli anorektiskt smal, visst vill jag vara smal men jag vill ha muskler och en kropp som ser hälsosam ut. Det är inte fint att vara för smal, och det mår man ju inte bra av heller. Så ni som pantar på en massa bra tärningstips och mattips får gärna dela med sig :)

Nu ska jag dra på mig nattmössan(som jag inte har) och drömma att jag har 6-pack ! Godnatt kära läsare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oberoende om ditt mål inte är att bli anorektiskt smal ska du se upp! Börjar en ätstörning blir den bara värre och värre utan att man själv kan påverka. Att på förhand göra en massa tränings o matplaner leder oftast inte till något bra. Träna gör man då man känner för det, och man behöver inte träna för att få äta. Vill bara ge några *vinkar* till dig eftersom jag verkligen själv vet vad jag talar om.....

Sabina sa...

Om du mest ska träna med att vara å spring så kan du försök att varannan gång intervallspring (spring hårt nån minut och sen jogga, spring hårt nån minut, jogga osv) och varannan gång bara spring i en bra takt hela tiden så du int böv stann å andas typ. - De ökar konditionen och fettförbränningen snabbare och bygger mer muskler en om man bara springer dedär samma hela tiden för då "vänjer" musklerna sig och behöver int jobb lika mycke. Och, först efter man sprungi i ca 40 min böri man föbränn av de riktiga fette man har i kroppen, där före förbränner de ju mest av din energi som du har fått i dig just den dagen. Och minnas att äta ordentligt me mat (sånt med mycke protein i) direkt efter träningen så återhämtar du ju dej snabbare :) De va lite tips iaf.

Pamela sa...

Tack Sabina fö tipset :) Dedär lät ju riktigt vettigt. Känns mycket roligare att träna när man vet vad man håller på med om man säger så. De där ska ja absolut testa på! :)