27.12.10

when pammen goes i fyllo :)

Oj oj va Pammen va full igår, varför kan man inte ha en tvillingsyster som man kan skylla på. Jag är så jobbig när jag är full tror jag, för jag är överdrivet glad och pratar med alla :) hehe.

Jag delade taxi med en larsmobo igår men jag minns inte så mycket av den resan men jag antar att jag babblade massa onödigt. Sen så slog det mig idag att jag inte ens vet adressen hit till mammas, så han trodd säkert jag var så full att jag int kom ihåg, och ja precis så full va jag ! nu ska jag lära mej mammas adress utantill :) men jag kom ju hem, satt väl och sa vänster och höger. Hoppas verkligen jag klarade av att skilja på vänster och höger då, vilket ibland jag kan ha lite svårt med. Men kanske jag var smart och tog till pekmetoden :)


Dethär skrev jag som status när jag kom hem, vilket jag har noll minne av : kvällen va awesome å alldeles fö kort :) ajja ja har feelis men va all e töögoo. fa hejm å sova tå, fö he ju såååå kuuul.
Det roliga är att jag skrev helt korrekt och mindre roliga är att det visade sig att jag var hem först av alla mina vänner, jag hade bara inte hittat dem. Men lika bra skulle jag nog säga.

Jag kom fram till en ganska intressant grej idag, att jag kan vara full på olika sätt.


Dricker jag vin blir jag känslig och talar djupa diskussioner, nusomdå kan det komma något riktigt smart från mej efter att jag druckit rött vin. Så att jag blir förvånad på mej själv och tänker "bra pammen dedär gjord vi bra" Hursomhelst har jag feelis och är superglad. Minus med rött vin är att jag inte hålls på benen, mina ben blir till spagetti, oftast det högra benet. Det leder till att mina kompisar får ha armkrok med mej :P


Om jag blir full på öl är feelisen inte alls lika på topp som med vinet, Jag hålls på benen men mår oftast lite dåligt under kvällen. 

Dricker jag brännvin och dylikt är feeeliseeen jävligt på topp, ska pratas med allt och alla. Minus= minnesluckor





Hursomhelst kan ni ju tänka er hur jag blir när jag blandar allt, som en hyperaktiv duracellkanin med ADHD som haltar. Djupa diskussioner som oftast är helt uppåt skogen och min gamla granne blir plötsligt min bästa kompis o.s.v. :) eller dåliga ideer som äta vietnamesmat högt uppe på ett tak i stan. Eller rappa på finsk, sker nästan varje gång :P






Igår var en sån kväll men jag tror att jag hölls på benen :) Hur som helst tror jag det blir tipaton tammikuu eller va de nu heter .




sovgott

1 kommentar:

Anonym sa...

Been there done that.
Thank God att man inte måste vara på fylla mera.
(men d va kul så länge de vara:)
-en småbarnsmor från Gummilandet