9.11.10

Läsa int fö jag e knärro

FAN vad jag är röjksnål... He no nära ja far nu... Men he blir ju int lättari åv att slut ti röjk om ja far å röjk... Men he nan som lyckas me ti få me röjksnål hejla tiin... Tå man sku få lås in se några vikor å sova hejla tin... Känns som att man e in i en djup depression eller e gravid och har humörsvägningar... Som tur gar e i berg o dalbanor, ena sekunden e ja int alls röjksnål å ana sekunden sku ja gö va som helst fö ti få röjk... Men vaför sku ja föstör 3 nikotinfridaga... vafö sku ja...


Tror he va hede jätte trevliga mejlet som fick me föbanna å röjksnåål. Sku ha lust ti svara "kyss de" på e. Men int var he na lättari åv ti slut röjk entå..

Nu far ja å sova så kanske e känns beter i moro... blejv faktist liti beter åv att ja skrejv deher... Ja e typ int röjksnål na mejr nu... :) puss

5 kommentarer:

emmi sa...

Dokti som slutar! :) kämp åpå bara!
å do passar superbra i lugg, bästa do ha hadd tkr jag :)

Pamela sa...

tack, trivs no bra i lugg :) skönt me liti förändring. Tyckt he byrja va dags ti slut röjk, så jobbigt ti va beroende av nating. men no gar e säkert lättari om några dag :)

Mia sa...

HEJJA HEJJA HEJJA!

Emilia sa...

He kan va jobbit hede. Känner två som läst hade boken å klara av ti slut rök, men så hamna di i en situation som framkalla ilska, stress eller annars bara irritation å då klara di int ti håll sig från tobak. Jag tror att om he sku ha stått i boken nånting om dylika händelser, så sku man ha vari förberedd på de, å veta om att jag eventuell blir röksnål om till exempel bilen pajar när du absolut måst slipp nånstans å du ren kanske e försenad. Ifall man sku ha veta om he på förhand tror ja att man int sku ha blivi lika röksugen fast man blev fitti. :) Lycka till!

Pamela sa...

tack kan bövas lite lycka till :P jag har å hört om några som har sluta röjk tå de ha läst boken. själv ha ja läst bara halva ennu så kanske e går lättare efter att ja ha läst hela. jo he direkt nånting skiter sej som man blir så förbaskat röjksnål. I boken skrevs de att man int har alls nå abstinensbesvär efter man ha läst den men de kanske int riktit stämmer. Men ja hur arg jag än blir så tänker jag int börja rök igen. Då e ja arg iställe :)