31.8.10

Förändring

Nu är vi äntligen hemmastadda i lägenheten och allting börjar vara på sin plats. Dessutom fick vi internet hit idag så nu kan jag börja blogga aktivt igen.
Det har hänt så otroligt mycket den här senaste tiden så jag vet inte riktigt var jag ska börja :)

Numera är jag Vasabo, sambo & studerande ! :) Jag älskar studielivet, känner mej som hemma här i Vasa och i vår underbara stora mysiga lägenhet, kärleken blomstrar och det är så himla kul att träffa nya människor.
Just nu skulle jag bara vilja skrika av glädje för det känns nästan för bra .

Lite mer om studierna; Går i vasa yrkeshögskola och studerar till Restonom som då är inom företags-,restaurang-,turism branschen. Mångsidig utbildning med mycket möjligheter, mer än hälften i vår klass pratar finska så mestadels av undervisningen är på finska. Det har gått bra hittills även om min finska inte är den bästa men det blir ju lättare med tiden :)


Idag efter skolan storhandlade jag och David, mat runt 100€ :O men nu har vi så det räcker en lång tid framöver och så är det ju lite skönt att få skämma bort sej lite i början också. Sen får vi nöja oss med gröt, knäckebröd och nudlar :P
Så har jag varit på kaffe till Ninas & Idas ikväll, och deras lägenhet är alldeles underbar !
Resten av kvällen ska jag mysa i soffan med datorn och en kopp te!



Inga kommentarer: