23.5.10

Bus-Lördag


Hemkommen efter en härlig lördag.
Började med jobb vid hårstudion från halv 9 till 2, hade klippningar i ett så arbetsdagen gick hastigt. Efter jobbet kilade jag iväg till Netti på en kaffekopp med David. Efteråt for vi på lunch till strand camping med Magnus & Sari där vi åt en smarrig hamburgarmåltid. 

Senare for David till en villafest och spela med Teemu och Emil. Själv lämna jag i Jakobstad med tjejerna där kvällens planer var bus. Bus som i spökhus !
Och spökhuset vi talat om hela veckan blev en av kvällens höjdare. Made och Mia höll koll på läget utanför och ringde oss mellan varven för att se om vi fortfarande var vid liv. Och som ni ser lever vi fortfarande utan några extra trauman.
Först och främst var det ett hej och hå att smyga sej fram till själva huset utan att bli påkommen. Blev pickad av brännässlor och hål gömde sej i marken dit fötterna nästan fastnade.
Väl framme vid huset gällde det ju att hitta rätt dörr (de fanns ju några) hittade slutligen källaren som var ett måste att besöka. Jag var nära att dra mej ur när jag såg trappan till källaren men modiga Julia övertalade oss. Trappan ner var kanske det hemskaste i spökhuset, inga spöken eller andra otäcka saker upptäcktes så lite besvikna blev vi. Men adrenalinet var igång en stund och några bilder blev tagna. Nästa gång blir det nog att besöka ett hemskare ställe :P
Resten av kvällen unnade vi vid Mysinge där vi berättade "spökhistorier" och dylikt. Hade väntat mej att jag skulle vara jätte rädd att vara ensam hemma inatt men det är jag inte. Vågade ju till och med gå hem från stan själv !


Blev också en öl vid Netti där jag träffade kusin Anna. Satt länge och talade om allt möjligt. Frisördiskuteringar var väl det största ämnet efter som hon nu också studerar till frisör :)
Skönt att vi kanske träffas lite oftare i sommar eftersom vi båda ska vara hemma i jeppis då !


Träffade också på min bror i vimlet ! Han var full och glad :)


Nu blir det väl en film innan jag somnar, hoppas gullet slipper hem så jag får nattsällskap <3


1 kommentar:

Anonym sa...

ÖK ?