14.4.10

Hej sommar

Hemma i Jakobstad i min egen säng, men trivs nog bäst i Davids säng måst jag säj. Men jag blev lite överasskad hur städat jag hade det i sovrummet när jag kom hem, men så tänd de ju att jag städa ju faktiskt före jag for iväg till Vasa. Lite synd att jag int kuna va där nå längre men jag har ju ett jobb att sköta också !

Gårkvällen var rätt så lugn, var på kaffe och efter en bokhylla till Davids kusin och hans flickvän. Fick denna skönhet för endast 50€

 Dessutom blev jag ju tvungen att inhandla en ny telefon eftersom min inte var helt med efter en stund i snön (eller de va ju danikas telefon). Jag är bra på att söndra telefoner så jag köpt en förmånligt, endast 35€ :P hoppas den håller en stund.

Igår när vi kom hem hade vi de lite mysigt med mat och en flaska rödvin :)
De blev tournedos med rödvinssås & gräddpotatis som David kocka ! Riktigt smarrigt.


Idag har vi varit rätt så aktiva. Vaknade lite senare än tänkt men vi hann med ganska mycket. Sprungit på stan och druckit kaffe med Caroline ute i solen .

(bilden är stulen från Carros blogg, tack för den vännen :P hoppas jag fick lån den lite)

Sen har vi städat ur David & Guttis garderob, fick i hop 9 påsar med pantflaskor och x-antal pafflådor som var gömda där, och en massa annat. Och när allt var städat såg man att garderoben var en riktig tjusig walk in closet med hyllor och stängar :) perfekt ifall det blir så att jag och D bor där efter sommaren. Mitt stora krav var en walk in closet och Davids stora krav var en diskmaskin och den är på kommande ! Så de sku va helt perfekt att bo där helt enkelt :) men vi får se vart vinden vänder eller nå sånt :D

Nu blir de att säga godnatt och drömma mej bort tills klockan 8 i moron då klockan ringer och jobbet väntar. Godnatt på er !

1 kommentar:

Caroline sa...

Såklart du fick låna bilden! =) Det var roligt att träffa dig, vi måst no träffas snart igen!