24.3.10

Tjolahopp tjolahey

Ligger redan i sängen med datorn brevid och en öl !
Tyckte jag förtjänade det efter 11-timmars friserande.
Men dagen har egentligen gått ganska snabbt, kanske de beror på det vackra vädret, man är piggare och kanske har bättre inställning !
Hoppas denhär sommarn blir bra, hoppas jag föstår av mej själv att inte jobba för mycket.
Har jobbat alla somrar sen jag var 13, ska verkligen bli lite skönt med semester.
Har funderat lite på en roadtrip i europa. De sku va så jääkla kul, men de beror ju på hur ekonomin ser ut i sommar förstås.

På tal om ekonomi så har jag tänkt lite på hur jag ska vara mer sparsam och sånt nästa månad.

För det 1:sta tänkte jag minska cigarettintaget till 4 per dag. Det betyder att på en vecka skulle jag klara mej på ett maxipaket d.v.s typ 5 €/veckan. Och på samma gång skulle jag varje dag lägga undan 4 € per dag. Så de blir ju typ 30/veckan som då blir nästan 100€/månaden.

Shoppandet känns ju ibland lite som ett beroende de också. Mest för att jag älskar att shoppa. Jag blir så lycklig och får en adrenalin kick av att handla ! Så shoppandet tenkt jag skipp helt nästa månad. Men jag lovar föstås inget ;) Och till shoppandet räknas ju allt sånt som man egentligen int behöver.

Och så sku jag leva på gröt, ärtsoppa och knäckebröd.
Och inga utekvällar heller för den delen.

Fasst egentligen hur jävla kul sku nästa månad va då :/ dehär krävs nog att tänkas igenom :P

Så men nu ska ja strax se Lilja 4-ever. 
Jättelängsen jag har sett den men jag minns den va bra !

1 kommentar:

äms sa...

lilja 4-ever e dåli. å ja gillar int alkoholfri månad. men resten lät bra. å yes för att det är möjligt att kommentera i din blogg! :)